CLL

Сьогодні хочу розповісти про найшвидшу в світі методику розв’язання кубика 2х2х2 – CLL (Corners of the Last Layer), або в перекладі на рідну – кути останнього шару.
Вона полягає в тому, що після того, як перший шар буде складено, існує усього 42 випадки, які необхідно вивчити для розв’язання верхнього шару.

Ці алгоритми умовно можна розбити на 8 груп, в залежності від розташування наклейок верхньої грані (за тим самим принципом, як це робиться в OLL):
PLL, “три за”, “три проти”, “подвійні очі”, “гелікоптер”, “вуха”, “вісімка” та “очі”.

Основною складністю у вивченні CLL, є розпізнавання випадків. Пов’язане це з тим, що для цього необхідно вивчити ключові пари кольорів, за якими можна визначити той чи інший випадок.

У даній статті запропонований метод розпізнавання Антона Ростовікова, і полягає він в наступному:
“Для будь-якого випадку необхідно вивчити, де саме розташовані однакові, сусідні, чи протилежні кольори”

Розглянемо приклад. Випадок 21.
По-перше ми визначаємо до якої групи належить випадок. Це – “гвинтокрил”.
По-друге, ми бачимо, що однакові кольори (зелений) розташовані на елементах URF та ULB – перша пара наклейок. І протилежні кольори (помаранчевий-червоний) розташовані на елементах UBR та UFL – друга пара наклейок.

Є такі випадки, де одна наклейка належить до двох пар, наприклад випадок 9. Там зелена наклейка UBR протилежна до синіх наклейок ULB та LUF. Але логіка та ж сама усюди.

Anti-CLL

Додатком до CLL є методика Anti-CLL.

Іноді під час преінспекції можна побачити, що нижній шар можна скласти так, як показано на малюнку справа.
Зазвичай, така ситуація вирішується простим алгоритмом R2 F2 R2 (або R2 B2 R2) і далі виконується один з алгоритмів CLL.
Але щоб не марнувати час на початку спроби, можна відразу виконати один з алгоритмів Anti-CLL, а його кінцівку зв’язати з R2 F2 R2.

Ця методика не потребує вивчення додаткових алгоритмів, змінюється лише процес розпізнавання. Замість одного випадку CLL, вам необхідно буде вивчити дзеркальний йому випадок.
Дзеркальні випадки можна побачити в правій колонці таблиці.
Випадки 1, 16 та 17 специфічні тим, що CLL та Anti-CLL – однакові, змінюється лише положення верхньої грані.

Простий приклад.
На розв’язаному кубі зробіть алгоритм: R2 U’ R’ U F’ R U’ R. Ми бачимо, що нижній шар зібраний “неправильно”, а на верхньому – бачимо випадок CLL №27.
Через те, що нижній шар у нас неправильний, то нам необхідно дивитись не CLL №27, а шукати Anti-CLL з таким розташуванням елементів верхнього шару. Це Anti-CLL №26 і розв’язком для нього буде CLL №26 – R’ U R’ F U’ R U F2 R2. В самому кінці необхідно виконати R2 F2 R2.
Нескладно побачити, що деякі рухи можна викинути, і отже остаточний розв’язок буде R’ U R’ F U’ R U R2.

В алгоритмах є деякі дивні позначення, які ви не зустрінете ніде, окрім цього сайту – “/r”, “/l”, “/r+l” – це коментарі, які вказують на те, якою рукою краще виконувати рух U2. Це не обов’язкове правило, це просто вказівка, що випливає з досвіду.
Також жирним виділені алгоритми, які ми вважаємо найдоцільнішими.

За нереальну витримку і ретельну допомогу в пошуку і оптимізації алгоритмів превелике ДЯКУЮ хочеться висловити Анатолію Кіму (Білорусь).
Також дякуємо ресурсу cubemir.ru за стилізовані зображення випадків.

Під час написання статті був проведений аналіз відеоматеріалів монстрів світового швидкубінгу, отже в коментарях до алгоритмів ви можете побачити деякі знайомі вам імена, що свідчать про використання алгоритму тією чи іншою людиною.

Друкована версія статті (стара версія на 2 аркушах) – тут.

Вид зверху Алгоритм Anti-CLL
Група алгоритмів “PLL”
0 LL-skip
1

R’ F R F’ R U2’/l R’ U R U2’/l R’ (Feliks)

(U2) R U’ R’ F L’ U2/r L U’ L U2/r L (Feliks)

(U’) R’ U L’ U2/r R U’ R’ U2/r R2 (Kim)

R L z’ R’ U R U2 R2 F R F’ R (Rowe)

x U2 R’ U’ R U2 L’ U R’ U’ R2

U2
2

R’ U L’ U2/r R U’ x’ U L’ U2/r R U’ L

R U’ R’ U’ F2 U’ R U R’ D R2

R2 F2 R2
Група алгоритмів “три за”
3
x U R’ U’ L U2/r R U2/l R’ (Kim)
4
R U’ L’ U R’ U’ L (Rowe)
5

(U’) R’ U’ R U’ y R’ U R’ U’ R U’ R (Kim)

R2 F’ U’ R2 F R2 U F R2 (Erik, Rowe)

(U’) R’ U’ R D’ R’ U R’ U’ R U’ R

6
L’ U2/r L U2/r R U’ L’ U x’ (Rowe)
7

(U’) L’ U R2 U’ L U2/r R’ U’ R2 (Kim)

(U’) R’ F R2 F’ R U2 R’ U’ R2 (Rowe)

R’ U2 L U’ R U L’ U R’ U R (Erik)

8
R U R’ U R U2 R’ (Rowe)
Група алгоритмів “три проти”
9

F’ R U R’ U2/r L’ U2/r L (Rowe)

(U2) x’ U’ R U L’ U2 R’ U2 R (Erik)

10

L’ U R U’ L U L’

(U2) R’ U L U’ R U L’ (Erik)

(U2) x’ R’ F R U’ R U R’ x (Rowe)

11

(U’) R U R’ D R U’ R U R’ U R’

(U2) R2 F’ U’ R2 F’ R2 U F R2 (Eric)

R2 F R’ F2 U F2 R F’ R2 (Rowe)

12

R U2’/l R’ U2’/l R’ F R F’

(U2) L U2/r L’ U2/r R’ U L U’ (Rowe, Erik)

13

(U2) R U2/l L’ U R’ U’ L U’ R U’ R’ (Rowe, Erik)

U R2 U R U2 R’ y R U2 R’ F

U2 R U2 R’ F R’ F’ R U’ R U’ R’

14

L’ U’ L U’ L’ U2 L

(U2) R’ U’ R U’ R’ U2 R (Rowe, Erik)

U’ R U2 R’ U’ R U’ R’

Група алгоритмів “подвійні очі”
15

R2 U2 R U2 R2

R2 U2 R’ U2 R2

16

R’ U2/r R y R’ U R’ U’ R U’ R (Rowe)

U R U2 R2 U’ R U’ R’ U2 F R F’ (Kim)

U2
17
(U’) R U R’ U R U L’ U R’ U’ L (Rowe)
U2
18

F2/r R’ F2/r R2 U2/l R’ F F

F (R U R’ U’)*3 F’

Група алгоритмів “гвинтокрил”
19

(U’) R U’ R U’ R’ U R’ F R2 F’ (Rowe)

(U) R’ U R’ U R U’ R y’ R’ U2 R (Erik)

U’ R’ F R U F U’ R U R’ U’ F’ (Kim)

20

R U’ R’ F R’ F R U R’ F R (Kim)

L F’ L’ F L’ U L U L’ U L (Rowe)

21

F U’ R’ F2/r R U’ F2/r R U2/l R’ (Rowe)

R’ U2 R U2 R B’ R2 U’ R U B (Erik)

U2 L’ U2 L U L’ U’ L U2 L F’ L’ F (Kim)

22

R U2/r R’ U’ R U R’ U2/l R’ F R F’ (Rowe)

R U2 R’ U2 R’ F R2 U R’ U’ F’ (Erik)

23

R’ F’ U’ F U’ R U R’ U R (Ostapenko)

(U2) R U R’ U R U’ y R U’ R’ F’ (Erik)

U2 R’ U’ R U’ R’ U y’ R’ U R B

L U L’ U L U’ y L U’ R’ U’ (Rowe)

24

R’ U R2 U’ R2′ U’ R2 U R’ (Kim)

F (R U R’ U’)*2 F’

Група алгоритмів “вуха”
25

R’ U2/r L’ U2/r R U2/l R’ U2/r [R L] (Rowe)

R U’ x U’ R U’ R’ U R’ U x’ (Erik)

26

R’ U R’ F U’ R U F2 R2 (Rowe)

(U) R’ U R’ U2 R U2 R’ U R2 U’ R’ (Kim)

27

(U’) F U’ R U2’/rl R’ U’ F2/r R U R’ (Kim)

F R U R’ U’ F’ U’ R2 U2 R’ U2 R2 (Ostapenko)

R U R U’ L U’ R’ U L’ U L2 (Erik)

F R U R’ U’ y’ R U2 R’ U2 R2 (Rowe)

28

(U’) R’ U R U2’/rl R2’ F R F’ R (Rowe)

(U) R2 U’ R’ U R2 x’ y’ R’ U R’ U’ R2 (Erik)

z’ + PLL#1

29

R’ F’ R U R U’ R’ F (Erik, Rowe)

(U2) F R F’ R U R’ U’ R’

30

(U2) R U R’ U’ R’ F R F’

L U L’ U’ R’ U L U’

Група алгоритмів “вісімка”
31

R U2/rl R’ U’ y’ R2 U’ R’ U R2 (Rowe)

y z U’ R2 U’ L’ U R2 U’ L U2 (Erik)

32

(U) L’ U2/r L U y’ R2 U R U’ R2 (Rowe)

R U2 R U F’ U2 F U’ R2 (Erik)

33

F R F’ R U R U’ R’ (Rowe)

(U) R U’ R’ U’ y L’ U L

34

F R U’ R’ U’ R U R’ F’ (Rowe)

(U) F’ R U R’ U R’ F R (Ostapenko)

35

(U) R2′ U’ R U2/rl R’ U2/r R U’ R2 (Rowe)

(U2) R2 U R’ U2 R U2 R’ U R2 (Eric)

(U2) R U2 R’ U’ R U R’ U’ R U R’ U’ R U’ R’ (Shaboltas)

36

R U2/l R2 F R F’ R U2/l R’ (Erik)

(U’) R’ U2 R2 B’ R’ B R’ U2 R (Rowe)

(U’) R’ U2 R L U’ R’ U L’ U2 R (Kim)

Група алгоритмів “очі”
37

(U2) (R’ U)*3 (R U’)*3 (Rowe)

(U’) R2 F2 U’ R’ U F’ R U’ R

38

(U’) R L U2/l R’ U2/r R U2/l L’ U U R’ (Rowe)

x U’ R U’ R U R’ U F U’

39

(U’) R U2/l R’ U L’ U2/r R U’ R’ U2/r L (Rowe)

(U) R2 D’ R U2 R’ D R U2 R (Erik)

40

(U’) R2 U R’ U’ R2 U’ y’ R’ U2 R (Rowe)

(U’) R2 U F’ U2 F U’ R’ U2 R’ (Erik)

41

z’ U2/r R’ U’ R2 U’ R’ U’ R U’ R’ U’ (Kim)

F R U’ R’ U’ F2 U’ R U R’ D R (Erik)

(U’) R’ U2 F’ R U’ R’ F U2 F R (Rowe)

42

F R U R’ U’ F’

(U2) F U R U’ R’ F’