Кубик 2x2x2. Метод Ortega
Вітаю, шановні швидкубери!
Сьогодні я розповім вам про метод Ortega, який запропонували Victor Ortega та Josef Jelinek, і який має суттєву перевагу над звичайним методом CFOP для 2x2x2. В першому етапі цей метод не потребує розв’язання поясу, а тому на змаганнях під час 15-секундної фази огляду ви маєте більше шансів передбачити свої наступні дії.
1. Розв’язання першої сторони
Першим етапом в цьому методі є розв’язання будь-якої сторони, незалежно від бокового поясу. Тобто на цьому етапі ставити елементи на свої місця не обов’язково. У вас повинно вийти щось схоже з малюнком справа. Якщо ви вже знайомі з статтею для початківців, то вам буде нескладно це зробити.
Якщо ви вже маєте три елементи однієї сторони, то четвертий завжди можна поставити на місце одним з трьох алгоритмів:
- R U R’
- R U’ R’
- U R2 U’ R2′
2. Розв’язання протилежної сторони (OLL)
Другим етапом є розв’язання протилежної сторони. Простіше кажучи – OLL для 2x2x2. Всього можливі 7 випадків.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||
(R U R’ U) (R U2′) R’ | R’ U’ R U’ (R’ U2) R | F R U’ R’ U’ R U R’ F’ | (R U R’ U’) (R’ F R F’) | ||||||
|
3. Пермутація обох шарів (PBL)
В цьому завершальному етапі необхідно зробити PLL, але в двох шарах одночасно. Іноді для того щоб отримати вірний випадок необхідно повернути головоломку в руках, та/або довернути верхню грань. В кінці розв’язання також можливий доворот U, U’ чи U2.
Можливі 5 випадків, два з яких (4.4, 4.5) – відомі як PLL для 2x2x2.
|
|
|
||||||||||||
R2 U2 F2 | R U’ R F2 R’ U R’ | R2 U’ R2′ U2′ F2 U’ R2 |
|
|
||||||||
R U’ R’ U’ F2 U’ R U R’ D R2 [F R U’ R’ U’ R U R’ F’] [R U R’ U’ R’ F R F’] |
R’ F R F’ R U2′ R’ U R U2′ R’ (U2) R U’ R’ F L’ U2 L U’ L U2 L |