Вітаю Вас, шановні швидкубери!

Хочу розказати вам про одну дуже цікаву методику. Методику, яка неодноразово була помічена в розв’язках найшвидших куберів світу.
COLL – це абревіатура від “Corners and Orientation of the Last Layer“, що по суті означає “перестановка кутових елементів одночасно з розв’язанням OLL”.

Все працює наступним чином: після етапу F2L, якщо ми бачимо, що випадає OLL з хреста (“очі”, “вуха”, “вісімка”, “три за”, “три проти”, “гелікоптер або “подвійні очі”), то ми виконуємо COLL, і в кінці отримуємо один з 4 PLL (вони ще мають назву EPLL) – U-perm (Ua, Ub), Z-perm, H-perm, або PLL-скіп.

Вірогідність PLL-скіпу при використанні COLL збільшується в 4.5 разів (з 1/72 до 1/16).

Це одні з найпростіших PLL і тому вихід на них дуже суттєво додасть в часі. Тому що, по-перше процес їх виконання дуже стабільний і їх можна виконувати майже з усіх боків менше 1 секунди, а по-друге – ці PLL можна розпізнати миттєво використовуючи тільки 2 грані, або іноді можна помітити PLL на етапі розпізнавання OLL.

Єдина складність полягає у тому, щоб швидко угледіти COLL, і на одному диханні виконати COLL та EPLL. Випадків COLL існує 40, але ефективність багатьох алгоритмів ще не доведена. Тому використовувати ми радимо лише ті, які ви зможете розпізнати миттєво, бо якщо ви будете марнувати 2-3 секунди на розпізнавання COLL – це нікому вже не буде потрібно.

Цей етап можна рекомендувати як додаток до CFOP, бо іноді він може стати у нагоді.

Зауважте, що деякі з цих алгоритмів вам вже знайомі, і навіть не вивчаючи додаткових алгоритмів, а просто проаналізувавши як слід свій етап OLL, можна буде передбачати який саме PLL вам випаде в залежності від того чи утворяться блоки з двох-трьох елементів, або чи стануть на свої місця кути. Цим трюком користується ніхто інший як Фелікс Земдеґс, але для 99,99% швидкуберів планети Земля це залишається недосяжним і непізнаним.

COLL (40 випадків)

Вид зверху Алгоритм
Група алгоритмів “очі”
1a R2 D (R’ U2) R D’ (R’ U2) R’
1b R2′ D’ (R U2) R’ D (R U2) R
1c F U R2′ D’ R U’ R’ D R2 F’ R’ U R
1d F R U’ R’ U R U R’ U R U’ R’ F’
1e

R’ D R2 U’ R’ U’ R U2 R2 D’ R

z U R2 U’ F’ R U R U’ R’ F

R’ U2 R F U’ R’ U’ R U F’

1f R’ U’ R U’ R’ U2 R2 U R’ U R U2 R’
Група алгоритмів “вуха”
2a

R’ F’ Rw U R U’ Rw’ F

y2 F R F’ Rw U R’ U’ Rw’

2b Rw U R’ U’ Rw’ F R F’
2c R’ F R’ F’ R2 U’ R’ U’ F’ U’ F R
2d F R U R’ U’ R U’ R’ U’ R U R’ F’
2e R2 U R’ D’ R U R’ D R’ U’ R2 U’ R2
2f R U2 R’ U’ R U’ R2 U2 R U R’ U R
Група алгоритмів “вісімка”
3a R’ U2 R’ D’ R U2 R’ D R2
3b F’ Rw U R’ U’ Rw’ F R
3c F R’ F’ Rw U R U’ Rw’
3d R U2 R D R’ U2 R D’ R2
3e (R’ U’ R U) R’ F’ (R U R’ U’) R’ F R2
3f

R U R’ U (R U’ R’ U) (R U’ R’ U) R U2′ R’

y’ R’ U’ R U’ (R’ U R U’) (R’ U R U’) R’ U2 R

Група алгоритмів “три за”
4a R U R’ U R2 D R’ U2 R D’ R2
4b R U R’ U R U’ R D R’ U’ R D’ R2
4c R U’ L’ U R’ U’ L
4d R2 D’ R U2 R’ D R2 U R’ U R
4e F U R’ F R F’ R U’ R’ U R U’ R’ F’
4f R U R’ U R U2 R’
Група алгоритмів “три проти”
5a R’ U’ R U’ R’ U R’ D’ R U R’ D R2
5b R’ U’ R U’ R2 D’ R U2 R’ D R2
5c L’ U R U’ L U R’
5d R2 D R’ U2 R D’ R2 U’ R U’ R’
5e F R U R’ U’ R U R’ F R’ F’ R U’ F’
5f R’ U’ R U’ R’ U2 R
Група алгоритмів “гелікоптер”
6a

F U R U’ R’ U R U2 R’ U’ R U R’ F’

y2 R’ U’ F U’ R2 U R2 U F’ R2 U2 R’

6b L’ U R U’ L U’ R’ U’ R U’ R’
6c R2′ U’ F’ U F U R2 U’ R2′ U’ R2′ F R2 F’

y2 R U2 R’ U’ R U’ R2 U L U’ R U L’

6d R’ U2 R U R’ U R2 U’ L’ U R’ U’ L
6e R’ U’ D R’ U’ R D’ R2 U R U R2 U2 R’
6f R U2′ R2′ U’ R2 U’ R2′ U2 R
Група алгоритмів “подвійні очі”
7a F R U’ R’ U R U2′ R’ U’ R U R’ U’ F’
7b R U R’ U R U L’ U R’ U’ L
7c F R U R’ U’ R U R’ U’ R U R’ U’ F’
7d

R U2 R’ U’ R U R’ U’ R U’ R’

y R’ U’ R U’ R’ U R U’ R’ U2 R